Je bent hier:

Algemene Voorwaarden

GewoonGriet Juni 2023

Artikel 1. Overeenkomst en algemene voorwaarden

Bij het winkelen op de website www.gewoongriet.nl kan je artikelen uit onze collectie bestellen. Hierdoor ontstaat een wettelijk bindende overeenkomst volgens het principe “kopen of afstand”. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van [**], hierna te noemen “GewoonGriet en op elke tot stand overeenkomst op afstand tussen GewoonGriet en jou als consument.

Artikel 2. Bestelling van producten

Veel van onze producten zijn handgemaakt en uniek. Daardoor kan het voorkomen dat er verschillen kunnen zijn in de productfoto op onze webshop en het geleverde product.

Je betaalt de prijs die op het moment van bestellen op de website is vermeld. Alle prijzen zijn vermeld inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij anders staat omschreven. Alle aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt. Artikelen die niet op voorraad zijn kunnen niet worden besteld.

Bij het plaatsen van een bestelling dien je alle gegevens die wij nodig hebben om jouw bestelling te verifiëren en verwerken, volledig en naar waarheid in te vullen.

Na het plaatsen van je bestelling krijg je per e-mail een bevestiging. In dit bericht staat een bestelnummer, het product/de producten die is/zijn besteld, de eventuele verzendkosten en het totaalbedrag van de bestelling.

Artikel 3. Betaling

Je betaalt eenvoudig via de Ideal link in onze webshop.

Artikel 4. Levering

Wij doen ons best om de bestelling, zolang de voorraad strekt, binnen 3 werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden, maar in ieder geval binnen 30 dagen. Als je meerdere producten met een verschillende levertijd bestelt, zullen wij deze in zijn geheel verzenden (dus pas als wij het laatste product kunnen leveren), tenzij wij met jou iets anders hebben afgesproken.

Indien wij je bestelling niet of niet binnen 30 dagen kunnen leveren, zullen wij je hierover een bericht sturen. Je kan dan je bestelling kosteloos annuleren. Wij kunnen ook op eigen initiatief de bestelling annuleren. Bij annulering zullen wij je zo snel mogelijk het betaalde bedrag terugbetalen. Je hebt geen recht op schadevergoeding.

GewoonGriet laat de bestellingen bezorgen door PostNL. Wij doen ons best om jouw bestelling netjes en met zorg te verpakken. Mocht jouw bestelling tijdens de verzending beschadigd of vermist raken, vragen wij je om ons dat binnen 2 dagen te laten weten. Bij beschadiging vragen we je om fotos te sturen van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal. Je mag het artikel retour zenden als je van ons een bevestiging hebt ontvangen. Wij zullen die verzendkosten aan je vergoeden en kosteloos vervangende producten versturen. Indien wij de producten niet meer op voorraad hebben, zullen wij je het door jou betaalde bedrag terugbetalen.

Artikel 5. Verzendkosten

De verzendkosten binnen Nederland bedragen 6,50 voor normale pakketten, tenzij anders is vermeld op onze website bij het bestelproces. Artikelen zwaarder dan 10 kg en groter dan 100 cm x 50 cm x 50 cm, worden met een ander tarief verzonden. Neem hierover contact met ons op.

Artikel 6. Herroepingsrecht/retourneren

Je hebt het recht om producten te retourneren (herroepen, ontbinding van de koopovereenkomst) gedurende een bedenktijd van 14 dagen. Je bent niet verplicht om ons te laten weten waarom je de producten wil retourneren. De bedenktijd gaat in op de dag nadat je je bestelling hebt ontvangen. Als je bestelling op verschillende momenten wordt geleverd, gaat de bedenktermijn in op de dag nadat je het laatste product hebt ontvangen.

Als je een product retourneert, dient het product in dezelfde staat retour te worden gezonden, zoals je het van ons hebt ontvangen. Dus met aangehecht (prijs)kaartje, in de originele verpakking, ongewassen en ongedragen. Het uitgangspunt is dat het product slechts mag zijn gehanteerd en geïnspecteerd zoals je dat in een winkel zou mogen doen. Als blijkt dat het product niet in dezelfde staat wordt geretourneerd, hebben wij het recht om de waardevermindering bij je in rekening te brengen.

Hygiëne artikelen, zoals oorbellen, kunnen niet geretourneerd worden, tenzij ze zijn verpakt met een verzegelde verpakking en de verzegeling is niet verbroken.

Als je (een deel van) je bestelling wil retourneren, dan dien je dat binnen de bedenktermijn aan ons te laten weten. Dat kan door middel van het modelformulier voor herroeping (zie onderaan deze algemene voorwaarden) of op andere duidelijke wijze. Je moet dan ook de artikelen binnen de bedenktermijn aan ons retourneren. Dat kan per post. De verzendkosten moet je dan zelf betalen. Je kan de producten ook afgeven in onze winkel. Dit kan alleen als je je factuur van de bestelling meeneemt.

Bezoekadres en retouradres

GewoonGriet

Engestraat 15

7411 LC Deventer

Wij zullen het bedrag dat jij hebt betaald voor het geretourneerde product binnen 14 dagen terugbetalen. Indien je een volledige bestelling retourneert, zullen we ook de verzendkosten voor de oorspronkelijke verzending (door ons aan jou verzonden) terugbetalen.

Artikel 7. Garantie

Alle door GewoonGriet geleverde artikelen zijn van hoge kwaliteit en voldoen aan alle normen en eisen die daaraan, bij normaal gebruik, kunnen worden gesteld. De garantie is geldig tot 4 weken na bezorging van het artikel. De factuur die je hebt ontvangen is ook je garantiebewijs.

De garantie geldt niet als een gebrek is ontstaan door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik, of wanneer je wijzigingen aan het artikel hebt aangebracht (dan wel een poging hiertoe is ondernomen), of wanneer het artikel gebruikt is voor doelen waarvoor het niet bestemd is.

Als je een beroep wenst te doen op de garantie, dan kan je het artikel aan ons terugsturen of afgeven bij onze winkel. Wij zullen dan het product beoordelen.

Wanneer blijkt dat een door GewoonGriet geleverd artikel niet voldoet aan de afgegeven garantie, dan zorgen wij binnen een redelijke termijn voor een oplossing. Wij kunnen bijvoorbeeld het product herstellen, vervangen of vergoeden. Indien je het product aan ons hebt verstuurd, zullen wij de verzendkosten vergoeden.

Als een door GewoonGriet geleverd artikel niet overeenkomt met de gesloten overeenkomst en dit als gebrek in de zin van de regeling productaansprakelijkheid wordt aangemerkt, dan is GewoonGriet niet aansprakelijk voor enige gevolgschade die daaruit voortvloeit.

Artikel 8. Privacy

Zonder jouw toestemming zal GewoonGriet geen van jou gegevens nooit doorgeven aan andere partijen.